Op woensdag 19 juni kwam ons bestuur bijeen voor de laatste reguliere vergadering van seizoen 2023-2024. De vergadering stond opnieuw in het teken van een goede afsluiting van het lopende seizoen en een frisse start van het komende seizoen. Maar… eerst kwam Marjan Luis langs in het bestuur. Marjan is, samen met Erik Gierman, de vertrouwenspersoon van onze vereniging. Elk jaar, aan het einde van het seizoen, kijkt het bestuur samen met de vertrouwenspersoon terug op het seizoen. Is er veel gebeurd? Zijn eventuele aangedragen situaties naar mening van de persoon die contact heeft opgenomen met de vertrouwenspersoon adequaat opgelost?
Antwoord hierop was volmondig ja, wat natuurlijk heel fijn is! Maar ook hebben we gesproken over het zijn van een vereniging waar een ieder met respect wordt behandeld, waar meebewegen met maatschappelijke ontwikkelingen nodig is, en over de wens van zichtbaarheid van onze vertrouwenspersonen binnen de vereniging. De komende seizoenen zullen Marjan en Erik bij alle vrijwilligerscommissies langs gaan om toe te lichten wanneer een vrijwilliger, een ouder, een betrokkene contact kan opnemen met de vertrouwenspersoon. Tot slot gaf Marjan ook een toelichting op haar met succes afgeronde KNVB-opleiding voor vertrouwenspersonen. Kortom, een waardevol jaarlijks terugkerend gesprek!
Met de verstreken deadline van afmeldingen en elke week een beter zicht op de nieuwe aanmeldingen werd in de bestuursvergadering opnieuw stil gestaan bij het aantal teams dat we kunnen faciliteren aankomend seizoen. Naast de wens van een minimaal danwel maximaal aantal spelers per team is de capaciteit van ons complex en de bespeelbaarheid van onze velden een doorslaggevende factor in wat er mogelijk is. Dat betekent dus samen teams tellen, puzzelen of een extra team in een jeugdlijn mogelijk is, heb je daar een half of een heel veld voor nodig? Met een opnieuw gepromoveerd 1e elftal moeten we rekening houden met voldoende tijd en ruimte voor en na een wedstrijd van het 1e. Past dat allemaal nog? Het is een intensieve en pittige puzzel…
… die parallel loopt met de evenzo intensieve en pittige puzzel van de teamindeling. Ook een proces waarin we als vereniging transparant willen zijn naar onze leden, en naar de ouders van onze leden. En het natuurlijk belangrijk is dat we het proces gezamenlijk goed doorlopen. De hectiek van het einde van een seizoen in vogelvlucht…
Wat we verder besproken hebben? Natuurlijk het convenant “Partner in Talentontwikkeling” dat inmiddels door ons is afgesloten met ADO Den Haag. Het is een mooie versterking voor de nieuwe aanpak van ons voetbaltechnisch hart in aankomend seizoen. Als laatste op onze bestuursagenda de puntjes op de i voor de voorbereiding op de Algemene Ledenvergadering op 4 juli. Twee weken voor een ALV moeten wij de agenda en bijbehorende stukken aan de leden aanbieden, dat hield in dat we een dag na de bestuursvergadering alles afgerond moesten hebben. Perfecte planning zou je kunnen zeggen…
Tijdens de zomermaanden houden we elkaar in het bestuur op de hoogte via email en whatsapp als er zaken spelen. De activiteiten-commissie en de jeugdcommissie hebben de eerste voorbereidingen op de seizoensopening (NB: op 1 september vanaf 11.00 uur) alweer getroffen. De vergaderdata voor september – december staan alweer in de agenda.
Wij wensen jullie een hele fijne, zonnige en sportieve zomer en hopen iedereen vanaf eind augustus weer op of rond het voetbalveld te treffen!
Voor vragen aan het bestuur of over onze vergaderingen, een berichtje altijd welkom: secretaris@graafwillem.nl
Hester Menninga