• Met de contributie en andere inkomstenbronnen kunnen we als vereniging bestaan en extra’s doen. Er moet actie worden ondernomen om de financiën op orde te houden. Hoe we dat willen doen, daarover lees je hier meer.

    Een maand geleden heb ik naast de oproep over de laatste onbetaalde contributie nota’s, ook de twee ander belangrijke inkomstenbronnen toegelicht.

    De kantine inkomsten zijn de laatste jaren stabiel, maar de sponsor inkomsten dalen helaas per jaar.

    Een paar jaar geleden waren deze sponsorinkomsten nog boven de € 60.000,- maar dit jaar zakken deze naar € 35.000,-. Deze ontwikkeling baart het bestuur natuurlijk grote zorgen. Daarom hierbij nogmaals de oproep: neem contact op met de sponsorcommissie en vraag naar de mogelijkheden. Ik geef zelf al jaren het goede voorbeeld en ik hoop dat velen mij willen volgen.

    Nu de nieuwbouw begint en er ook ambities zijn om onze opleiding en selectie verder te verbeteren, kan het bestuur natuurlijk niet afwachten. Er moet actie worden ondernomen om de financiën op orde te houden.
    Als eerste kom je dan uit bij de uiteindelijke gebruiker, m.a.w. de contributie!
    Het bestuur heeft een klein vergelijkend warenonderzoek gedaan en komt tot de conclusie dat we, voor hetgeen we bieden, nog steeds niet duur zijn. Er zijn genoeg andere verenigingen die een hogere contributie vragen (tot wel € 100.- ), maar daar niet veel extra’s voor bieden. Hier zien wij daarom ruimte voor een verhoging van de contributie.

    Daarnaast zien we bij veel verenigingen een selectie bijdrage. Dit houdt in dat jeugd selectie spelers jaarlijks een bijdrage betalen voor de extra’s die zij krijgen van de vereniging. Denk hierbij aan de betere, en dus over het algemeen duurdere trainer , de team outfit, ballen enz. We denken hierbij aan een bijdragen van € 50.—per persoon per jaar.
    Helaas niet altijd even leuke berichten van de penningmeester, maar wij rekenen op uw begrip.

    En als laatste, nu de nieuwbouw écht op het punt staat te beginnen, geef ik hierbij nog even het rekeningnummer voor de ledenactie door: NL29INGB0002989911 t.n.v. Graaf Willem II-VAC. Als we met 1.000 leden allemaal € 25.- tot € 100.—overmaken , kun je zelf wel uitrekenen hoeveel dat ongeveer gaat opleveren!

    Een sportieve groet van de penningmeester,
    Ronald van der Burg