• Haal meer business uit het internet met onze sponsor, SocialLane

    8 jun 2022
  • Wilt u ook uw bedrijf introduceren bij de bijna 1200 leden van onze club met familie en fans? En natuurlijk ook nog eens bij alle wekelijkse 1000-en bezoekers van het gehele sportcomplex! Word dan sponsor van de club. Wist u dat u al een bord heeft voor minder dan 500 euro per jaar? En zo nog veel meer mogelijkheden. En dan bent u ook lid van ons familie & business netwerk. Net zoals het prachtige online marketingbedrijf, SocialLane. Interesse in een les social media?

    Lees dan het interview met Jochem van Loon, directeur van het bedrijf SocialLane.

    Naam: SocialLane, online marketingbureau
    Wie: Jochem van Loon, eigenaar

    Introductie

    Door het verbeteren/ vernieuwen van website, Google Marketing en Social Media marketing helpt SocialLane bedrijven met het versterken van hun vindbaarheid & zichtbaarheid. Met het huidige tekort aan arbeidskrachten is dit niet alleen belangrijk voor new business maar zeker ook voor het werven van werkzoekenden.
    Het online marketingbureau geeft hier op verschillende manieren invulling aan om er zo voor te zorgen dat bedrijven meer business uit het internet halen. Men kan dat bij SocialLane uitbesteden, ze kunnen bij bedrijven op locatie werken én ze scholen mensen via hun Online Marketing Academy. Kortom, haal meer business uit het internet met onze sponsor, SocialLane.
    Besteed je wel genoeg aandacht aan de Google-gerelateerde techniek van je website? Is het antwoord op deze vraag nee, of misschien wat bedoelt u precies? In beide gevallen is een bezoekje aan SocialLane aan te bevelen. “Heb aandacht voor wat er onder de motorkap zit” is dé boodschap voor 2022 van Jochem van Loon, directeur van online marketing bureau SocialLane.
    Om beter gevonden te worden in Google is het van belang dat je een goede website hebt. SocialLane bouwt websites voor bedrijven en zorgt voor de online vindbaarheid van de websites. Hierbij zijn ze erop gericht dat de website uiteraard de juiste uitstraling heeft maar ook zorgen zij ervoor dat de site op het zoekgedrag van de doelgroep en technisch gezond is. De technische gezondheid is zeer bepalend voor je positie in Google. Jochem adviseert bedrijven daar in 2022 aandacht aan te besteden, Inventariseer goed waar je doelgroep op zoekt en kijk onder de motorkap. Zij checken dit door een Website Scan op hun site aan te bieden. Deze haalt direct boven tafel waar de fouten zitten.

    Nu tijd voor online jobmarketing

    Met een groot tekort aan arbeidskrachten wordt het voor bedrijven steeds belangrijker dat zij zowel de “actief als de “latent” werkzoekenden bereiken. Jochem adviseert daarom juist deze tijd te gebruiken om je website in te richten voor Google for Jobs en zichtbaarder te zijn op Social Media. Zorg dat je vindbaar bent als iemand een baan zoekt en maak duidelijk waarom iemand voor jouw bedrijf moet kiezen en niet voor de buurman. Hoe je dat het beste kunt doen, is voor ieder bedrijf anders. Het begint bij aandacht!

    Cultuur

    “Ons kantoor is enorm authentiek en persoonlijk” zegt Jochem. “Onze bedrijfscultuur, dat zijn wijzelf, en dat is leidend voor hoe wij werken.” Hij legt uit dat alle collega’s veel van zichzelf laten zien in de opdrachten van de klanten.
    “We delen onze werkwijze, en coachen medewerkers daarin.” Met deze unieke persoonlijke aanpak zijn ze onderscheidend van andere online marketing-bureaus. “Alle mensen in mijn team zijn betrokken en oprecht, intern en naar onze klanten.” SocialLane “zoekt altijd de beweging voorwaarts, we proberen voor de troepen uit te lopen. We zijn de links- of rechtsbuiten op het voetbalveld.”

    Sponsoring en naamsbekendheid

    De sponsoring van Graaf Willem “hing al een tijdje in de lucht”. Jochem speelt zelf bij de veteranen. “De familiaire cultuur bij Graaf Willem moeten we vasthouden, dat is uniek in Den Haag. Daar zit ook de overeenkomst met de bedrijfscultuur bij SocialLane.” De sponsoring gaat natuurlijk ook om naamsbekendheid. We geven deze naamsbekendheid een impuls door langs de Landscheidingsweg een mooie banner te plaatsen. Uiteraard steken wij ook veel tijd aan de versterking van onze naamsbekendheid door online heel actief te zijn en kennis te delen. En we delen onze ervaring en expertise tijdens bijeenkomsten, zoals met sponsoren van Graaf Willem waar Jochem presentaties geeft over de quick wins voor online succes.

    Expertise

    TikTok mag dan hét social media ding zijn voor dit jaar, bij SocialLane willen ze de bedrijven vooral wijzen op LinkedIn. “Wij werken het merendeel voor business to business bedrijven, dus geen TikTok, maar adviseren goed na te denken over wat je bijvoorbeeld doet met LinkedIn. Hoe kun je meer halen uit LinkedIn? Bouw een sterkere community, en genereer meer business.” Hiervoor biedt SocialLane aparte trainingen aan. Deze LinkedIn adviezen zijn onderdeel van de strategisch begeleiding van diverse middelgrote bedrijven in de Haagse regio. Om zo de positionering van de bedrijven te versterken en ook via LinkedIn de naamsbekendheid een impuls te geven. “ Als je dit aandacht geeft dan zal het absoluut werken” , belooft Jochem.
    Dit alles naast de core-business van het ontwerpen en bouwen van websites, inclusief de strategie en uitvoering om meer bezoekers naar de website te krijgen. Online bezoekers: dat is waar het om draait bij SocialLane.

    Zo hebben we de nieuwe website van Avonturia de Vogelkelder gebouwd. Een website met meer dan tweehonderd pagina’s en voorzien van enorm veel maatwerk. "Een technisch uniek project” zegt Jochem trots.

    SocialLane Academy

    SocialLane besteedt veel tijd aan het delen van kennis en ervaring. In 2020 hebben ze een eigen academy opgericht. “In vier of acht weken scholen wij mensen om, of leiden wij ze op, tot experts in de online marketing.” Jochem noemt cursussen over social media, de Google apps, maar ook over SEO – het optimaliseren van je vindbaarheid met de online zoekmachines. “Mensen leren het beste van mensen die zelf werkzaam zijn in het vak, en in corona-tijd is het belang van online aanwezigheid toegenomen. Wij bieden bedrijven de kennis om zelf regie te houden op die online zichtbaarheid.”

    De SocialLane Academy is ook geaccrediteerd door het UWV voor het STAP-Budget. Dé subsidie vanuit de overheid waarmee iedere Nederlander €1000,- vergoeding krijgt voor scholing & opleiding. Hiermee zijn cursussen voor SEO, Analytics Facebook, Instagram, Social Media Advertising of LinkedIn zelfs gratis te volgen. Ook weer een impuls waarmee SocialLane de online kennis in het land naar een hoger niveau wil brengen. Belangrijk voor iedere organisatie.

    Meer weten over SocialLane?

    Kijk op www.sociallane.nl, bel 070 32 29 083 of mail jochem@sociallane.nl of ga eens langs bij Hellingweg 98K in de haven van Scheveningen.

     

    Ook sponsor worden?

    mail sponsorcommissie@graafwillem.nl of bel Rolien van Groeningen 06 23 58 65 95