• Bericht van de voorzitter

  • Beste spelers, speelsters, ouders en begeleiders van Graaf Willem,

    Steeds meer mensen komen terug van vakantie, de senioren zijn al begonnen met trainen en de grasvelden zijn bijna klaar om bespeeld te worden: seizoen 2025-2026 is begonnen!

    In het bijzonder heet ik alle nieuwe (jeugd)leden van harte welkom. Ik hoop dat jullie en in het geval van jeugdleden, ook jullie ouders/begeleiders een hele leuke tijd zullen hebben bij onze 113-jarige familievereniging met prestatiedrang.

    Degenen die vorig jaar al lid waren, zullen zien dat op veld 3 een prachtig grasveld ligt. In een van de laatste gesprekken die wij voor de zomer met de Gemeente Den Haag hadden over onze behoefte aan een 3e kunstgrasveld, kwamen zij met een oplossing om de tijd naar een nieuw kunstgrasveld te overbruggen: een compleet nieuw grasveld. In plaats van inzaaien en maar hopen dat het aanslaat, werden er complete matten uitgerold. Zonder onkruid, zonder kuilen, helemaal top. En nu maar hopen dat het, ondanks het vaak intensieve gebruik, in goede staat blijft.

    Veld 3 is overigens niet de enige aanpassing in onze ‘infrastructuur’. Binnenkort wordt begonnen het achterterras aan te kleden en aan de voorkant, achter het doel van veld 1, wordt een voetbalkooi voor de jongste jeugd gemaakt. Zo proberen wij ervoor te zorgen dat het voor iedereen nog leuker wordt om tijd door te brengen op ons mooie complex.

    Het lijkt mij goed om iedereen te ‘waarschuwen’ voor het begin van het nieuwe seizoen. De KNVB houdt geen rekening met de schoolvakanties dus eens in de paar jaar, als onze regio als laatste aan de beurt is, is het laatste weekend van de zomervakantie tevens het eerste weekend waarop veel teams voor het eerst officieel ‘de wei in mogen’. Dat is een garantie voor een rommelig begin. Dat is soms vervelend maar de ervaring leert dat het snel erna allemaal goed komt. De vele vrijwilligers van onze vereniging zullen er in ieder geval alles aan doen om zaken zo goed mogelijk voor te bereiden en begeleiden.

    Ons 1e elftal gaat voor het 2e seizoen spelen in de 2e klasse. Het nieuwe is er af, ook voor veel tegenstanders, dus we mogen weer aan de bak Ik heb er alle vertrouwen in dat wij ook dit jaar weer veel mooie potten voetbal zullen zien en raad iedereen dan ook aan om eens (of vaker!) te gaan kijken. Verder speelt de O23 weer in de 3e divisie en ons 1e meidenelftal (MO20-1) op Hoofdklasse-niveau.

    Maar niet alleen deze teams zijn belangrijk. Ik wens alle 55 jeugd- en 14 seniorenteams, man, vrouw, meisje en jongen, van JO7-speler tot veteraan en uiteraard ook de mini’s, maar natuurlijk ook alle vrijwilligers van onze vereniging, heel veel plezier en succes in dit nieuwe seizoen!.

    Tot slot doe ik gelijk 3 oproepen:

    1. Vrijwilligers: Om een vereniging goed te laten functioneren, zijn vrijwilligers onontbeerlijk. Naast alle jeugdleiders is er altijd behoefte aan mensen die willen helpen. Mag ik ook op jouw hulp rekenen als je gevraagd wordt om te helpen?! En nog beter, als je iets wilt doen, laat het dan weten via vrijwilliger@graafwillem.nl of mail mij direct: voorzitter@graafwillem.nl of bij jeugdvoorzitter Luc Donners (jeugdvoorzitter@graafwillem.nl).
      Er wordt dan snel contact met je opgenomen om te bekijken wat jij leuk vindt om te doen en waar wij nog behoefte hebben aan hulp.
    2. De Verklaring Omtrent Gedrag (VOG): Een van de voorwaarden om in aanmerking te komen voor een kunstgrasveld, is dat iedereen binnen een vereniging die met kinderen te maken heeft, een VOG kan overhandigen. Dit vraagt elk jaar weer aandacht. Dus help mee als je gevraagd wordt om er een aan te leveren.
    3. De contributie: Lees svp het stuk in deze nieuwsbrief van onze penningmeester, Ronald van der Burg. Realiseer je dat het een van de minst leuke taken voor onze penningmeester, de ledenadministratie en andere vrijwilligers is om achter de betaling van de contributie aan te jagen. Denk niet “het waait wel over”, want dat doet het niet. Maar afspraken maken over de betaling kan altijd, daarom zijn wij een familievereniging, met oog voor elkaar.

    Rest mij iedereen namens het voltallige bestuur een in alle opzichten succesvol nieuw seizoen toe te wensen. Dat er mooie successen gevierd mogen worden en langjarige vriendschappen mogen ontstaan of worden voortgezet!

    Remi Smeets
    Voorzitter